25 september 2011

Avondje uit

Gisterenavond gingen we pizza eten in Il Pozzo met Lorenza, Rachele en vriendinnen Martina en Barbara. De meisjes namen alle tijd om zich mooi te maken en een gepaste outfit uit te zoeken. Lien en ik konden natuurlijk niet onderdoen en dosten ons ook piekfijn uit.




Bij het aankomen in het restaurant beseften Lien en ik al meteen dat we niet goed voorbereid waren. We zaten namelijk buiten (18 graden begint echt al koud aan te voelen!), onder een soort afdak met een zeil. Het werd ons snel duidelijk dat we daar geplaatst werden omdat we jongeren waren. Binnen zat het 'serieuze' cliënteel en buiten waren twee verjaardagsfeesten aan de gang. 
De meisjes twijfelden even over de naam waarop ze gereserveerd hadden. Ze vinden namelijk dat ze allemaal een belachelijke naam hebben en gebruiken die liever niet (Bizzarri: bizar, Farina: bloem, Malatesta: slecht hoofd). Het was Malatesta geworden :)

We gingen naar dit restaurant omdat de pizza's hier, in tegenstelling tot in het restaurant Ponte in Castelnuovo, vers gemaakt worden. Bovendien is het niet duur, 5 euro voor een grote pizza die ik maar voor drie kwart opkreeg. Lien, Lorenza en Rachele namen Pizza Margherita, ik Contadina (met mozzarella, tomaat en rucola). Martina ging voor een met mozzarella en prosciutto en Barbara koos een focaccia met mozzarella, wat hier wel degelijk bestaat uit twee pizzabodems met een vulling tussen!


De meisjes hadden niet gelogen: de pizza was werkelijk heel lekker en vers. Vooral de bodems smaken mij hier zoveel meer dan die uit België: dun en krokant!

beraadslaging in de keuken

Mama is gisteren bij haar ouders langs geweest en kwam thuis met een voedselvoorraad waarmee je een oorlog kunt overleven. Een gigantische schaal gepofte kastanjes (waar Lien verzot op is), zelfgemaakte broden (oma maakt er 17 per week), focaccia (mmmmm), funghi... 
Gisterenmiddag at ik al wat funghi die de buurman had gebracht, speciaal voor de Belgische meisjes. En ik moet zeggen, die smaken toch beter dan onze champignons!

Momenteel is mama aan het koken: ze maakt soep en lasagne met pesto. Dat belooft weer voor vandaag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten