2 oktober 2011

Shoppen in I Gigli

Gisteren was het tijd voor ons eerste echte winkelmoment! Samen met papa Luca gingen we naar het shoppingcenter I Gigli in Prato, nabij Firenze.
In de auto ging het gesprek over de boomkwekerijen langs de weg en over de buitentemperatuur. Als je zo tussen de bergen rijdt, springt die namelijk van het ene moment op het andere van 22 graden ('veel kouder dan gisteren!') naar 31 ('oh toch nog warm!'). Volgens opa blijft het weer in oktober nog even goed, joepie!



Na anderhalf uur rijden langs de weg die we ondertussen al kunnen dromen en een stukje autostrade, keken Lien en ik onze ogen uit. Als je al dacht dat de parking van de Ikea druk kon zijn... Wij mochten uitstappen en papa ging een parkeerplaats zoeken.
Qua winkels vond ik het wat teleurstellend: Zara en H&M waren zowat de grootste trekpleisters. Gelukkig was er ook een Fnac, waar Lien en ik allebei een Engels boek kochten (3,60 euro voor Wuthering Heights, niemand wil dat hier toch lezen). Daarnaast kocht ik ook twee collants bij Calzedonia -ik was iets te zuinig geweest bij het inpakken: mijn paar zwarte dat ik meeheb vertoont al gaten- en een topje bij H&M.

Ondertussen was het negen uur geworden, tijd voor een hapje dus. Jammer genoeg was papa onvindbaar en niet te contacteren. Apple-store, Fnac, elektronicawinkels... Die wist wel waarom hij mee ging!
Na het eten waren we van plan naar de cinema te gaan, maar zelfs in de Uci Cinema met zestien zalen speelde er geen enkele film in originele versie of met Engelse ondertitels. Huiswaarts dan maar...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten